Återföring imorgon!!!

Nu ska jag sova, för imorgon är en stooor dag! Ska till jobbet och jobba en timma, sen kommer C och hämtar mig och vi åker till kliniken, kanske köper med mig en god smoothie från naked juice bar till och med! Klockan tolv ska vi vara där och det är dags för återföring, förutsatt att något embryo klarar att tinas upp.. Vet inte hur jag skulle reagera om ingen klarar sig att återföra, vågar som inte ens tänka på hur jag skulle reagera... Men positiva tankar ;) det går säkert bra, och sen beroende på hur lång tid det tar så kanske vi hinner med en fika efter för sen är det åter tillbaka till jobbet mellan 13:30-20:15 :/ men på klinikens hemsida står det att det finns ingen forskning som visar på att embryot skulle ha bättre chanser att fästa sig i livmodern om man skulle hem direkt och vila en eller två dagar, utan snarare tvärt om som jag fattade det. Ska ta det liite lugnare på jobbet iaf :) och ska ta en extra lång och lugn lunchrast haha! 
Sen ska jag helt enkelt leva som ett preggo tills mensen eventuellt kommee, förhoppningsvis så håller den såklart sig borta(!). Inget vin och ostbricka helt enkelt :) 

Nästa vecka ska jag till Stockholm och hälsa på Tilda. Vi vill gå på spa och basta hela lördagen MEN jag vet inte om bastu är okej, så ska höra med läkaren imorgon. Sen ska jag även fråga om jag får göra yoga etc etc etc.

Sist men inte minst så kanske det blir så att vi avvaktar lite med nästa ivf. Vi har hitills planerat att köra nästa i slutet av januari men troligen i februari. Därefter väntar vi med nästa återföring av embryo tills april- maj någongång. Så har vi tänkt hitills. Både jag och C har sjukligt mycket som kommer hända kommande halvåret. Han har ansökt om jobb i Södertälje, så det kanske blir en flytt tillbaka till Stockholm, men vi får se vart han hamnar! Och jag som lärare kan få jobb lite varstans men det kan inte han som ingenjör. Vi får la se! 

Nu ska jag sova och ladda inför morgondagen som känns som den kommer vara en mil lång! 

Tänk på mig imorgon och skicka positiva tankar och om ni är troende kan ni väll skicka ett meddelande till han där uppe! <3


Men så här kommer det gå till imorgon. En kateter som placerar embryot där den ska förhoppningsvis gro till sig. Det ska tydligen vara smärtfritt, men det har de sagt om mycket, så man får ta det med en nypa salt :) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

babymaybe.blogg.se

Hejsan! Jag kommer blogga om min och min sambos fertilitetsresa som officielt börjar 2014 med utredning på en av Sveriges bästa fertilitetsklinik!

RSS 2.0