Countdown!

Nu är måndagen typ slut och det innebär att det endast är 5 ynkapynka dagar kvar. Så så så nervös! Jag och sambon har dock pratat en hel del och är båda med på att vi kommer köpa ett "3-pack" med ivfer på kliniken när våra två resterande omgångar är slut. Oavsett om vi lyckas med de vi har gratis så kommer vi behöva köpa försök till kommande syskon. Eftersom landstinget tycker att man kan nöja sig med ett barn haha ;) 

Nää men jag tycker det är väldigt bra att vi har lyxen i Uppsala att få 3 gratis försök, i de flesta länder så får man inget. Sen tycker jag att det svider lite i ögat att vissa län får fler försök än andra i Sverige. Vet att i Uppsala och Stockholm får man tre försök, medans på Gotland får man oändliga (vad jag har fattar det som, rätta mig om jag har fel!) och vissa får endast ett försök i ett annat län. Lite knäppt kan jag tycka. Men det kostar en del. 

Hade inte trott för några år sedan att vi hade behövt skapa ett separat konto för att lyckas få ett barn :p






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

babymaybe.blogg.se

Hejsan! Jag kommer blogga om min och min sambos fertilitetsresa som officielt börjar 2014 med utredning på en av Sveriges bästa fertilitetsklinik!

RSS 2.0